αρχίζοντας από σήμερα...
Η ζωή είναι σύντομη. Κάνε πράγματα που αξίζουν.
Image is not available
Slider

Η σημασία της καλλιτεχνικής φωτογραφίας στη γυμναστική

Αν είναι κάτι σήμερα που χαρακτηρίζει έντονα την εποχή μας είναι η οπτικοποίηση της καθημερινότητάς μας. Ποιο είναι το κυρίαρχο μέσο; Η φωτογραφία, η οποία συνοδεύει μία εσωτερική ανάγκη να τη μοιραστούμε με τους άλλους μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα.

Η φωτογραφία πάντα ασκούσε μια επικοινωνιακή γοητεία. Στις μέρες μας, και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, αυτή η γοητεία φάνηκε να εξελίσσεται σε σημαντική στρατηγική επιρροής και εξέλιξης των οργανισμών, των επιχειρήσεων αλλά και των φυσικών προσώπων, αφού με την κατάλληλη χρήση στον σωστό χρόνο φαίνεται να επιδρά πολύ σημαντικά στην εικόνα και πρόοδο τους.

Φωτογραφία, αλλά πως;
Στον κόσμο του αθλητισμού η φωτογραφία φαίνεται να ασκεί επίσης τρομερή επιρροή στον θεατή που ακολουθεί το αγαπημένο του άθλημα. Μπορεί το βίντεο να καταγράφει με τα HD frames τη συνολική προσπάθεια ενός αθλητή, αλλά μόνον το πετυχημένο «κλικ» του κλείστρου της φωτογραφικής μηχανής μπορεί να αποτυπώσει τη συναισθηματική στιγμή ενός αγώνα ή μιας προπόνησης. Σήμερα, με την εξέλιξη των κινητών συσκευών, η φωτογραφική αποτύπωση έχει γίνει μια «εύκολη» υπόθεση για τους περισσότερους. Αυτό όμως δεν αρκεί να καταγραφεί ποιοτικά αυτό που πραγματικά βλέπουμε μπροστά μας, ιδίως σε έναν κλειστό χώρο όπου εκτελούνται τα αθλήματα της γυμναστικής. Μία dslr camera (φωτογραφική μηχανή που δέχεται διάφορα είδη φακών) στα χέρια ενός έμπειρου φωτογράφου με καλλιτεχνική ματιά μπορεί πραγματικά να αναδείξει μία αθλητική προσπάθεια.

Για τις ανάγκες μιας οργανωμένης φωτογράφισης, χρειάζεται αρχικά να αναρωτηθούμε: Πάνω σε ποια κριτήρια βασίζεται μια τέτοια φωτογράφιση; Για ποιον λόγο να γίνει; Και ποιον/ους αφορά; Η απόφαση για μια τέτοια επένδυση κινείται και στοχεύει σε δυο βασικά επίπεδα

1. Σε συλλογικό επίπεδο:
α. Στόχευση από σωματεία σε υποψήφιους γονείς που θέλουν να εντάξουν τα παιδιά τους στη γυμναστική. Σε συλλογικό επίπεδο, η ουσία των δραστηριοτήτων των αθλητών και αθλητριών δεν αρκεί από μόνη της αν αυτή δεν αναδεικνύεται μέσω της επικοινωνίας και ιδίως μέσω της εικόνας. Ας μην ξεχνάμε σήμερα πως ο κόσμος αν και βομβαρδίζεται από αμέτρητες πηγές, έχει την ικανότητα να διακρίνει μια όμορφη φωτογραφία ενός σωματείου (οξύτητα, βάθος πεδίου, χρωματισμός κλπ.) και με την σειρά της αυτή να τον επηρεάσει ανάλογα. Και μόνον η επιλογή να επενδύσετε - χρησιμοποιήσετε υψηλής ανάλυσης προσεγμένες φωτογραφίες (π.χ. οργανωμένες φωτογραφίες από προπόνηση, ομαδικές φωτογραφίες τμημάτων με ομοιόμορφες φόρμες), σε συνδυασμό με την γενικότερη δράση του φορέα, επιδρά πολύ σημαντικά στον υποψήφιο γονιό που φαίνεται να επηρεάζεται τελικά από την ποιότητα αυτών των επιλογών του σωματείου.

β. Στόχευση σε υποψήφιους χορηγούς. Οι επιχειρηματίες που επιθυμούν να βοηθήσουν οικονομικά μέσω μιας χορηγίας, εξετάζουν λεπτομερώς το προφίλ της συλλογικότητας προκειμένου να διακρίνουν το κατά πόσο και πως μπορεί να αναδειχτεί η χορηγία. Το εμπλουτισμένο από φαντασμαγορικές φωτογραφίες web site του σωματείου δείχνει να πείθει τελικά τον υποψήφιο χορηγό. Ας μην ξεχνάμε πως οι εταιρίες που χορηγούν αθλητικούς οργανισμούς δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα και κύριος στόχος τους είναι να αναδείξουν την εικόνα τους με τον καλύτερο τρόπο μέσα από αυτήν την επένδυση. Η υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες που προωθούν τα σωματεία, σε τακτά χρονικά διαστήματα μέσα από διάφορες δραστηριότητες στις οποίες διακρίνεται καθαρά το λογότυπο ή το banner του χορηγού, συνήθως τον ικανοποιούν και τον ωθούν να θέλει να συνεχίσει να επενδύει.

2. Σε ατομικό επίπεδο:
α. Είναι γνωστό ότι η ατομική προσεγμένη φωτογράφιση ενός αθλητή, ή ενός χορευτή εντός ή εκτός γυμναστηρίου, μπορεί να βελτιώσει κατά πολύ την ψυχολογία του. Πέραν της καλλιτεχνικής πλευράς και του συνολικού αισθητικού αποτελέσματος, η υψηλής ανάλυσης φωτογραφία δίνει τη δυνατότητα μεγάλου μεγέθους εκτύπωσης καλύπτοντας ακόμη και ένα μεγάλο μέρος του τοίχου του δωματίου του παιδιού. Οι τυπωμένες εικόνες είναι ιδιαίτερα ισχυρές για να ενισχύσουν την αίσθηση του ανήκειν και γενικότερα, η φωτογραφία παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της αυτοεκτίμησης των παιδιών υποστηρίζει ο ψυχολόγος David Walsh, PhD. Και πώς να έχει άδικο;

β. Προσέλκυση ιδιωτικής βοήθειας. Και εδώ, όπως και στην περίπτωση των σωματείων, ο υποψήφιος χορηγός εξετάζει λεπτομερώς τη συνολική εικόνα του αθλητή για τον οποίον ενδιαφέρεται. Οι προσεγμένες αισθητικά και υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες του αθλητή συνοδευόμενες από ένα επίσης προσεγμένο προφίλ στα social media, αναδεικνύουν την προσωπικότητά του και ενισχύουν το ρόλο του σε αυτό που κάνει. Το αποτέλεσμα είναι να φαίνεται ελκυστικός στον υποψήφιο χορηγό ακόμη και αν δε βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» του αθλήματος. Να τονίσω πως οι επαγγελματικές φωτογραφίες (π.χ. καλλιτεχνικά αθλητικές, πορτραίτα), είναι απαραίτητες προκειμένου ο αθλητής να δομήσει το προσωπικό του web site (portfolio) το οποίο θα πρέπει να είναι το κύριο μέσο ανάδειξης της ιδιότητάς του αν θέλει πραγματικά να προσελκύσει αποφασισμένο χορηγό.

Επιστρατεύστε τη φαντασία
Μη ξεχνάτε ότι η πρωτοτυπία έχει το δικό της ρόλο στην τέχνη της φωτογραφίας, η οποία οικοδομεί μία ιδιαίτερη ταυτότητα σε αυτό που επιχειρούμε να αναδείξουμε. Επιλέξτε έναν φωτογράφο που μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε ελεύθερα, εξωτερικεύστε τη δυναμική που κρύβετε «μέσα σας» και δημιουργήστε ελεύθερα. Μη διστάσετε να ξεφύγετε από τα συνηθισμένα «σπάζοντας» κάποιους κανόνες και δείξτε ότι μέσω μίας αλλαγής μπορείτε να καινοτομήσετε στο άθλημα αλλά και στην προσωπική σας ζωή. Αρκεί να το πιστέψετε.


 tonyΟ Αντώνης Κεραμιδάς είναι φωτογράφος, πρώην ομοσπονδιακός προπονητής ενόργανης γυμναστικής, εκπαιδευτικός Φ.Α, κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (Μ.Β.Α). Δημιούργησε το adonisk.gr προκειμένου να αναδείξει την καλλιτεχνική πλευρά της φωτογραφίας γυμναστικής και χορού και όχι μόνον. Μπορείτε να επικοινωνήστε μαζί του εδώ 


 

Pin It